25.1.10

ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ


Η πρόσφατη μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία του υπουργού Μ.Χρισοχοΐδη για την απόδοση ελληνικής υπηκοότητας, υπό προϋποθέσεις, σε μέρος των μεταναστών, που έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον τρία χρόνια σε ελληνικό σχολείο, μας αφορά απόλυτα.
Ως Ομάδα Αλλοδαπών-Μεταναστών Φοιτητών αποτελούμε, και εμείς, τα υποκείμενα εκείνα, στα οποία στοχεύει αυτό το νομοσχέδιο, οπότε δεν θα μπορούσαμε να μην πάρουμε θέση πάνω σε κάτι που μας αφορά άμεσα.
Στηρίζουμε αυτήν την πρωτοβουλία, όπως και κάθε άλλο μέτρο που μεταβάλλει την κατάστασή μας από το “τίποτα” στο “έστω κάτι”.Αυτό, όμως, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε με τα περιεχόμενα του νομοσχεδίου, με τα δημοκρατικά διαπιστευτήρια της κυβέρνησης, ή ότι αρκούμαστε σε αυτά που προτείνει.
Το βασικότερο πράγμα που ζητάμε και προτείνουμε είναι η ισότητα. Ισότητα ανθρώπων απέναντι σε ανθρώπους. Ανθρώπων χωρίς κατατάξεις σε Α', Β' και Γ' κατηγορίες, χωρίς λειτουργία με δύο, τρεις και όπισθεν ταχύτητες. Το νομοσχέδιο σε καμία περίπτωση δεν το πετυχαίνει αυτό! Το θεωρούμε από ανεπαρκές έως κοροϊδευτικό. Την ώρα που προωθείται ως η λύση του μεταναστευτικού, δεν αφορά καν τα προβλήματα της μεγάλης μάζας των μεταναστών.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κάνει πολλές διακρίσεις. Αφορά μόνο τους μαθητές και νυν φοιτητές, χωρίς να καλύπτει μια σημαντική μερίδα παιδιών, που ζουν πολλά χρόνια εδώ και δεν είχαν το προνόμιο να πηγαίνουν στο σχολείο ή δεν έχουν συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια, ενώ οι ίδιοι και οι γονείς τους έχουν άδειες διαμονής σε ισχύ τουλάχιστον 5χρόνια. Άλλο ένα σημείο διάκρισης ισχύει για το δικαίωμα να εκλέγουμε μόνο έλληνες δημάρχους(κεφ.Γ').Καλώς ή κακώς (αυτό δεν αφορά το θέμα μας), υπάρχουμε σε μια αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Βασική αρχή της είναι ότι δεν μπορεί να υπάρχει το δικαίωμα του εκλέγειν χωρίς το δικαίωμα του εκλέγεσθαι. Η δημιουργία μιας κατηγορίας “μη πολιτών” που θα συμμετέχει στην αντιπροσώπευση μόνο στο επίπεδο των δήμων και μόνο με το δικαίωμα του εκλέγειν, είναι από πολιτικής απόψεως κοροϊδία των μεταναστών και των ομογενών(κεφ.Γ').Η δυνατότητα να εκλέξουμε δικό μας άνθρωπο ως δημοτικό σύμβουλο, δεν αλλάζει τίποτα επί της ουσίας(κεφ.Γ',αρθ.15,παρ.1).
Κάποια άρθρα του νέου αυτού νομοσχεδίου(κεφ.Β',αρθ.2,παρ.1β και αρθ.4,παρ.2), αλλά και του ισχύοντος απαιτούν για την έκδοση υπηκοότητας λευκό ποινικό μητρώο και γνωμάτευση της αστυνομίας. Η απαίτηση λευκού ποινικού μητρώου μοιάζει με αναζήτηση τέλειου ανθρώπου, εάν λάβουμε υπ'όψην ότι αυτό αμαυρώνεται με πράξεις όπως φιλοξενία μετανάστη χωρίς χαρτιά ή αντιμιλιά σε αστυνομικό. Αλλά και ο μη έχων λευκό ποινικό μητρώο δεν πρέπει να αποκλείεται από συμμετοχικές διαδικασίες για το υπόλοιπο της ζωής του. Επίσης, θα έπρεπε να αποτελεί ντροπή για μια πραγματική δημοκρατία η απόκτηση της ιδιότητας του Πολίτη να συνδέεται με συνδρομή 1000 ευρώ.
Η μετανάστευση καθώς και οι λόγοι που την προκαλούν ή την επιβάλλουν είναι πολύ σκληρή και δεν αφήνει πολλά περιθώρια γραφειοκρατίας. Είναι αρκετοί οι άνθρωποι που δεν έχουν χαρτιά ή δεν μπορούν να αποκτήσουν νόμιμους τίτλους διαμονής, με αποτέλεσμα να μην υφίστανται καν για τις δημόσιες υπηρεσίες. Υπάρχουν όμως στην κοινωνία. Και αυτούς το νομοσχέδιο, καθώς και όλα τα προηγούμενα, τους αγνοεί. Τονίζουμε, πως το παρών νομοσχέδιο δεν επιλύει σε καμία περίπτωση τα προβλήματά μας! Προς απογοήτευση όσων το παρουσιάζουν σαν επίτευγμα και σαν καινοτομία της ελληνικής δημοκρατίας σημειώνουμε πως έρχεται με καθυστέρηση 20 χρόνων και μάλιστα με κατάφωρες διακρίσεις
Ως Ομάδα Αλλοδαπών-Μεταναστών πιστεύουμε πως υπηκοότητα θα έπρεπε να αποτελεί επιλογή και όχι το μόνο εξαναγκαστικό μέσον κατοχύρωσης δικαιωμάτων. Τα δικαιώματα υπερβαίνουν την έννοια της υπηκοότητας και πρέπει να κατοχυρώνονται ούτως ή άλλως!











Ομάδα Αλλοδαπών-Μεταναστών Φοιτητών Θεσσαλονίκης